9 Nisan 2012 Pazartesi

Mum boyama (Mum Boya-Ma!)


Salondaki şamdanlığın tepesindeki mum uzun süredir gözüme ilişiyordu. Aldığımdan beri "ben bunu süslerim" demiştim ama bir türlü neyi nasıl yapacağıma karar verememiştim. Pinterest te sürekli karşıma çıkan mum boyama işini görünce de "Budur!" diye heveslenerek yapılacaklar listesine ekledim.
Bu haftasonu yapılacaklar listesini incelerken malzemeleri toplayıp iş başına koyuldum. Pasta tabağı süslü kağıdımı, akrilik boyalarımı, makyaj temizleme pamuğumu (aslında normal pamuk gerekiyordu da en yakınımda bu vardı), 70% alkolümü (bu da 3 yıl önce kızımın göbek bağını düşürmek için kullandığımız alkoldü, iş gördü), makası, toplu iğneleri, fırçamı , tabağımı hazırladım.
Önce mumu alkollü pamukla güzelce siliyorsunuz. Daha sonra da dantel kağıtları istediğiniz gibi şekillendirip, toplu iğneyle mumunuza iliştiriyorsunuz.




Daha sonra başlıyorsunuz kağıdı boyamaya.(Ben bu aşamayı fotoğraflayamadım, ellerim bayağı bulaşmıştı).
Boyanın kurumasını beklemeden de kağıtları mumun üzerinden nazikçe kaldırıyorsunuz.
Veeee.....
Ta-daaa.. Tam bir felaket... İlk tepkim "Bu ne yaaa.." oldu. Çok kötü...



Neyse daha sonra da renk çok koyuydu, açık tonla böyle olmazdı diyip mumu alkolle sildikten sonra da bu sefer dore boyayla denedim. O da ayrı bir felaketti.

Arkadaşlar aranızda denemek isteyenler varsa denesinler, neyi nerde yanlış yaptım bilmiyorum ama ben bu işten hevesimi aldım. Ben en iyisi mumu başka yollarla süsleyeyim. Ya da direk her gece yakayım bitsin gitsin hem de beni daha fazla masrafa sokmasın :)

Sevgiler XXOO....


7 güzel fikir:

İki Deli Kadin (Nuray) dedi ki...

Boyamana gerek yokmuş be Esin'cim.Dantel kağıtla çok daha şık olmuş bence...

Evimin dekoratörü dedi ki...

Haha valla doğru diyorsun. Neyseki alkolle sildim bu tipsiz görüntüyü :)

Trendsum dedi ki...

Evet Nuraya katılıyorum keşke dantelli kalsaymış :)

http://trendsum.blogspot.com/

ŞÜKRAN dedi ki...

Ne gü<el olur böyle bende yapsam evdeki mumları iyi bir fikir vallahi.. akşam saatlerinde yorgun olmama rağmen üç beş blog arkadaşıma yorum bırakmak beni hem dinlendirdi hem ölem giderdmiş oldum. kocaman sevgiler..

cafenoHut dedi ki...

:))) Bende de oluyor bazen böyle. Sanki çok kolay, yaptığım anda harikalar yaratacağım ama bir bakıyorum tam bir felaket, sinir oluyorum:)
Aslında ilk fotoğraftaki o kadar da kötü durmuyor, uzaktan bakınca falan olur gibi sanki:)

Evimin dekoratörü dedi ki...

Trendsum,şimdilik soğudum bu işten, pinteresten başka diyarlara açılıyorum :)

Şükran Hn, benim beceriksizliğim sünger yerine fırça kullanırsam olacağı o.Siz deneyin olursa yayınlayın bana ders olsun :)

Cafe Nohut, herşey Pinterestin suçu mum boyamalar kelebekler böcekler,evde her yerde bir karton bir uhu bir boya, çocuklardan beterim.

Hepinize Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba, boya tipini değiştirip denediniz mi acaba? Guaj boya mesela?